Despre importanta regulilor pentru un grup

Acum cateva minute am anuntat pe grupul de Comunicare si promovare online de pe Facebook pe care il administrez ca voi sterge din postarile membrilor acele link-uri care nu se pliaza pe directiile si obiectivele grupului.

Desigur, imediat au aparut si contestatarii, care nu inteleg de ce vin eu sa cenzurez continutul si “care e problema mea”. Bineinteles, totul fara semne de punctuatie, fiindca e so last season.

Mi-am dat seama imediat ca, pentru multi si pentru cei din afara domeniului comunicarii, numele grupului nu este edificator in ceea ce priveste obiectivele acestuia. De aici a venit imediat ideea unui ghid de reguli de buna purtare si a unui set de obiective publice, care sa-i ajute pe membri sa inteleaga mai bine care sunt scopurile comunitatii noastre.

Am redactat imediat setul de reguli, iar rezultatul este:

Bine te-am gasit!

Pentru ca pe grupul nostru sunt cateva reguli de bun simt si conduita, te rog sa citesti cu atentie urmatoarele randuri:

1. Fiecare membru al grupului este rugat sa foloseasca un limbaj decent, fara injurii. Orice abatere de la aceasta regula va fi sanctionata:
– la prima abatere – atentionare publica si stergerea mesajului, la cea de-a doua, banarea membrului.

2. Nu sunt permise mesajele spam in cadrul grupului. Orice abatere de la aceasta regula va fi sanctionata:
– la prima abatere – atentionare publica si stergerea mesajului, la cea de-a doua, banarea membrului .

3. Mesajele promotionale sau publicitare nu sunt permise.

4. Sunt binevenite anunturile de evenimente cu subiecte legate de comunicare si promovare online.

5. Este permisa impartasirea de informatii utile oricarui profesionist din domeniu, de la instrumente specifice la programe de monitorizare sau training – care pot fi adaugate de oricine, fara moderare.

6. Suntem peste 2300 de membri in acest grup, majoritatea cunoscatori si practicieni ai comunicarii online sau pasionati de acest domeniu. Grupul a devenit deja un loc in care ne putem intalni virtual si in care putem face schimb de experiente si informatii cu adevarat folositoare si as vrea ca fiecare dintre noi sa stie acest lucru.

Am stabilit si o serie de obiective:

1. impartasirea de resurse, informatii si instrumente utile pentru practicantii si pasionatii domeniului
2. zona de discutii si dezbateri constructive despre subiecte diverse din aria comunicarii si promovarii online
3. teren de cercetare si testare pentru diverse proiecte dedicate domeniului
4. loc de anuntat conferinte si evenimente de comunicare, interesante pentru membrii nostri
5. schimb de experienta intre membri

In mod cert, un grup, o comunitate, un forum etc. nu poate functiona fara sa aiba un set de reguli scrise, lideri desemnati si puncte de autoritate, care sa motiveze deciziile care se iau in moderarea continutului. Ma bucur insa sa observ faptul ca membrii grupului sustin ideea acestui ghid si il gasesc util, el nefiind perceput ca o constrangere.

Voi ce asteptari ati avea de la un grup in care se discuta despre comunicarea si promovarea online?

One Response

Trackbacks/Pingbacks

  1. DOs & DON’Ts pentru grupurile de Facebook | Andra Zaharia

Leave a Comment

 

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.