Digital Marketing Forum 2015 – cartile pe fata

Multă vreme s-au discutat cu mult tact, diplomație sau cu reținere despre subiecte considerate tabu în relația dintre clienți și agenții, dar și despre relația acestor două grupuri cu digitalul. Ne-a fost ușor să vorbim despre problemele, temerile și, de ce nu, despre eșecurile noastre în grupuri mai restrânse, formate de oameni în care avem încredere, însă când venea vorba de a pune întrebări la o conferință sau de a aborda diverse teme sensibile, se lăsa liniștea. De aceea m-am bucurat să particip ieri la ”Digital Clinic”, un panel din cadrul Digital Marketing Forum 2015 în care s-au dat cărțile pe față.

Radu Ionescu, Creative Director la Kinecto, a moderat discuția dintre Doina Costache, Head of Branding la Google România, Mugur Pătrașcu, Managing Partner la iLeo și Bogdan Nițu, CEO Webstyler, o conversație din care am rămas cu o serie de idei asupra cărora merită reflectat.

Bogdan Nițu este de părere că trebuie lucrat mult mai mult la relația brandului cu clientul, pentru a se consolida până la momentul cumpărării. Deși sună a truism, acest lucru nu se întâmplă la fel de des pe cât ar trebui și presupune o cunoaștere mult mai atentă și profundă a publicului țintă. Integrarea strategiei de digital în viața consumatorului trebuie făcută având în vedere obiceiurile sale concrete în relația cu produsul (spre exemplu: femeile preferă să ia tableta în bucătărie când gătesc, pentru a urmări o rețetă, față de a folosi laptopul în același scop).

Mugur Pătrașcu a punctat faptul că relatia de brand poate fi influențată de digital, însa în mod negativ. Acest lucru intervine din cauza lucrurilor promise de ATL și nelivrate de către digital. Această neconcordanță în implementare duce la experiențe de brand negative, ce se pot amplifica extrem de rapid în social media.

Clipboard03

Tot Bogdan Nițu a adus în discuție și un alt subiect important: distincția între advertising și conținut în digital. În opinia sa – pe care o susțin și eu – zona de digital ar trebui să fie despre conținut, fiindcă publicul nu consumă publicitate, ci acest conținut pe care îl creează brandurile. Conținutul ajută la crearea unei relații cu potențialii clienți și de aceea strategia cu privire la această tactică este extrem de importantă.

O altă observație importantă făcută de Bogdan este cea legată de faptul că în zona de digital ar trebui să se mențină un ritm constant de comunicare cu publicul. Modul în care se face acum digital, în flight-uri (campanii intense, cu buggete mari și vizibilitate ridicată), într-un mod semi-ATL, este de natură să consume bugetele fără a aduce aceleași rezultate pe care le-ar produce o strategie ce are în vedere comunicarea continuă.

Mugur a încurajat audiența să nu mai gândească în parametrii unor modele predefinite. În opinia sa, rolul omului de marketing este să intervină într-un proces de cunoaștere a publicului țintă și să analizeze dacă activitățile propuse de agenție se potrivesc acestuia. Trebuie gândit și reflectat asupra rolului pe care fiecare canal îl are în relația cu publicul.

Tot el a adus aminte și de două crize care afectează momentan relația dintre clienți și agenții:
criza agențiilor: faptul că nu putem ieși din paradgima modului clasic de a face lucrurile, iar oamenii din diferite departamente încă nu pot sta la masă pentru a discuta despre o strategie comună
criza clienților: dată de lipsa de performanță a pieței, care duce la lipsa banilor și a curajului de a face lucrurile diferit.
Iar ambele categorii se confruntă și cu o lipsă de strategie pe termen lung.

Clipboard01

Doina Costache a atins și ea o coardă sensibilă, susținând că, din păcate, în companii există mulți ”yes men” care nu vor să facă nimic pentru a schimba starea curentă a lucrurilor. Ei vor să facă doar destul încât să-și păstreze jobul, dar nu sunt dispuși să propună campanii mai curajoase, pentru a nu deranja superiorii.

Finalul discuției a dus la o concluzie pe care aș vrea să o văd transformându-se în realitate: Bogdan Nițu e de părere că strategii vor schimba piața, fie că sunt în agenție sau la client. Tot el a susținut că o singură agenție de digital nu va putea face diferența, fiindcă nu poate avea suficient interes financiar din partea clientului.

Ca lectură legată de subiectele de mai sus aș recomanda acest articol din IQads ce conține opinii ale lui Liviu David, Creative Director la Next Advertising.

Și vă recomand să parcurgeți și prezentarea lui Alin Vlad despre Marketing Automation (ce este Marketing Automation), care conține o serie de tips & tricks care vă pot ajuta enorm să vă ușurați munca zilnică și să folosiți instrumente ieftine sau gratuite pentru acest lucru.

Dacă vreți detalii despre toate discuțiile de ieri de la Digital Marketing Forum 2015, vă recomand articolul lui Dan Pandrea, care a făcut live blogging de la conferință.

Sursa foto: Flat design illustration workspace, workplace concepts for business, management, strategy, digital marketing, finance, social network, education. Web banners and promotional materials. via Shutterstock

One Response

Trackbacks/Pingbacks

  1. Transformarea digitala – unde ne aflam | Andra Zaharia

Leave a Comment

 

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.