Contagious – cartea perfecta pentru pasionatii de online

În fiecare weekend, în viața mea se dă o bătălie pentru timpul meu liber. Știți și voi cât de repede trec orele când ai multe de făcut. Pentru mine, însă, cititul are abilitatea unică de-a face să pară că timpul s-a oprit în loc. Aș putea petrece zile întregi citind din teancul de cărți care tot crește și nu m-aș plictisi nici măcar o secundă.

Iar când vine vorba de cărți ce au ca miză dezvoltarea profesională, jumătate din plăcerea de a citi este dată de aplicarea ideilor din carte. Cel puțin așa judec eu valoarea unei cărți bune și utile.

Cea mai recentă lectură a mea este ”Contagious” de Jonah Berger (40 lei pe Okian.ro, în varianta originală, în engleză), New York Times bestseller și cartea perfectă de dăruit oricărui pasionat de online, fie că vorbim despre marketeri, bloggeri sau vloggeri.

”Contagious” este o carte care analizează factorii care fac ca anumite idei, campanii sau povești să devină ”virale”. Vorbim aici de studii și analize realizate în profunzime, care ating aspecte importante ce țin de psihologia umană și de factori care ne-au scăpat observației (până acum).

Am apreciat foarte mult că remarcile autorului nu se rezumă la mediul online și că a analizat atât exemple de succes, cât și eșecuri pentru a oferi informații cât mai pertinente.

To fully understand what causes people to share things, you have to look at both successes and failures. And whether, more often than not, certain characteristics are linked to success.

”Contagious” a fost o lectură captivantă, utilă, care s-a lăsat cu multe notițe și idei de aplicat la job.

Las aici doar câteva dintre ideile pe care le-am extras din carte, cât să vă facă poftă de-o lectură bună și folositoare.

On word of mouth in social media:

Only 7 percent of word of mouth happens online.
Most people spend 8 times more time offline than online.
We also tend to overestimate online word of mouth because it’s easier to see.
Online conversations could reach a much larger audience, but given that offline conversations may be more in-depth, it’s unclear that social media is the better way to go.

On virality and the myth that ”it just happens”:

Virality isn’t born, it’s made.

On the principle that Jonah Berger defined as a result of his research, called STEPPS:

Social currency

Triggers

Emotion

Public

Practical value

Story

Cu ce m-a ajutat pe mine:

Eu v-aș recomanda să vă luați ”Contagious” cât mai puteți profita de reducerea de 14 lei. O găsiți la 40 de lei pe Okian.ro, un preț bun pentru varianta în engleză.

Și cum se mai întâmplă adesea în cărțile bune, găsești cel puțin încă o carte de pus pe wishlist. Jonah Berger face referire la Made to stick, carte al cărei sinposis m-a făcut extrem de curioasă:

Including case histories and anecdotes, this book shows, among other things, how one Australian scientist convinced the world he’d discovered the cause of stomach ulcers by drinking a glass filled with bacteria, and how a gifted sports reporter got people to watch a football match by showing them the outside of the stadium.

Și pe aceasta o găsiți pe Okian.ro, la 43 lei, varianta în engleză. Deși există traduceri și adaptări bune, eu prefer să citesc cărțile în limba în care au fost scrise.

Dacă aveți recomandări de cărți super bune, nu vă sfiiți să le lăsați în comentarii. Anul acesta am cumpărat vreo 30 de cărți și nu plănuiesc să mă opresc. 😀 Aș dori să achiziționez și niște timp pentru lectură, dar mă descurc cum pot până atunci. 🙂