“Culture eats strategy for lunch” – rezumat util de la Future of Media 2014

Citatul din titlu îi aparține lui Peter Drucker și a fost inclus de către Mugur Pătrașcu ieri în prezentarea sa. Motivul pentru care l-am ales ca titlu este acela că sintetizează foarte bine cea mai importantă tendință care modelează, în opinia mea, sfera digitală. Popular culture influențează, poate mai mult decât oricând, modul în care industrii întregi funcționează, impunându-le un ritm accelerat de schimbare și adaptare constantă.

Această tendință a fost inclusă în aproape toate prezentările de ieri de la Future of Media 2014, alături de alte câteva elemente comune, pe care e important să le studiem și să le luăm în considerare pentru planurile noastre pentru 2015. Iată ideile principale expuse ieri la conferință, extrase din prezentările fiecărui speaker.

Petrișor Obae (Pagina de media) – despre tendințele din TV, radio, online și presă

Dragoș Stanca (ThinkDigital Romania) – despre piața de media și publicitate online
Laura Barbu (Director, Brand & Marketing Communication, Vodafone Romania) – despre piața de mobile și despre video

Răzvan Căpănescu (Chief Creative Officer, Leo Burnett Group) – despre era post-advertising
Mugur Pătrașcu (Owner, iLeo) – despre principalele tendințe în online

Claudia Chirilescu & Cristian Ursea (Spoon Media) – despre campaniile pe Whatsapp

Ieri, la Future of Media, am aflat că există pionieri și în rândul brand-urilor care fac campanii pe Whatsapp. Din punctul meu de vedere, as spune că acesta nu e un mediu care se pretează la campanii, fiind asimilat vieții personale, însă voi urmări fenomenul și sper să găsesc și câteva rapoarte utile care să ne ajute să înțelegem mai bine în ce măsură o astfel de campanie ar fi potrivită și pentru ce tip de brand-uri. Prezentarea de ieri nu m-a convins, însă voi monitoriza acest început cu speranța de a găsi mai multe informatii care să mă ajute să-mi formez o opinie avizată.

Mihai Gongu (Creative Director, GMP Advertising) – despre trenduri în creativitate

Bogdan Botezatu (E-Threat Analyst, Bitdefender) – despre nevoia de securizare a aplicațiilor mobile
Ilyan (Creative Director,Ilyan.Com) – despre video
Tudor Galoș (Consumer Marketing Manager, Microsoft) – despre Agile Marketing

Discuțiile de ieri mi s-au părut extrem de utile, deși ar fi fost necesar ceva mai mult timp pentru Q&A, în opinia mea. Cuvintele cheie pe care mi le-am notat ca puncte cheie de urmărit în 2015 sunt: integrare, utility news, construirea experienței cap-coadă, Agile Marketing, fluidizare, pop culture, microcomunități, calitate, video. Avem un domeniu extrem de ofertant, cu direcții de dezvoltare diverse și resurse pentru dezvoltare profesională pe măsură. Așa că aștept cu mult interes anul 2015, în care îmi propun să abordez mai des subiecte legate de sfera digitală pe blog.

technology and electronics concept – white smarthphone with charts on screen via Shutterstock