Peugeot 2008 – crossover-ul calator

De fiecare dată când pornesc la drum cu o mașină nouă, am emoții. E ca o primă întâlnire, când încerci să-ți dai seama în ce parte a lui e mai comod să stai, care e unghiul său cel mai bun și cum învață să aibă grijă de tine. Față noul Peugeot 2008 am avut însă un sentiment de familiaritate care ne-a legat imediat. Poate pentru că e atât de comod. Sau poate pentru că se conduce atât de ușor.

Familia Peugeot

N-am aflat cum îi cheamă, așa că i-am botezat familia Peugeot. Au venit în parcarea benzinăriei la noi să ne întrebe de noul 2008. Soțul și soția ne-au rugat să-i lăsăm să vadă interiorul, ne-au întrebat cât consumă, cum se comportă la drum, dacă suntem mulțumiți de ea. Le-am răspuns atât cât știam, căci abia plecasem la drum, zâmbind bucuroși să vedem o dovadă de afecțiune așa de mare pentru brand. Acasă mai aveau două Peugeot-uri și voiau să-l cumpere pe al treilea. La final ne-au urat s-o stăpânim sănătoși, convinși fiind că n-aveam cum să o nu o cumpărăm după acest test drive. Am plecat mai departe cu zâmbetul pe buze, sperând că i-am ajutat să ia o decizie corectă și bucuroși că mai înțelegem câte ceva din farmecul Peugeot.

Dobrogea în ritmul francezilor

Drumul care șerpuiește dinspre Năvodari spre Tulcea e acoperit de asfalt negru, proaspăt, și se întinde printre dealuri și câmpii, la asfințit. În mașină e liniște completă, fiindcă antifonarea lui Peugeot 2008 e făcută excelent. Se aude doar vocea blândă a lui Andrea Bocelli, iar suspensiile moi ne relaxează complet. Volanul e atât de flexibil, încât poate fi condus cu un deget (ceea ce nu recomand niciodată!). Telefonul stă la încărcat în portul USB și nu-mi fac griji că voi rămâne fără baterie dacă fac music streaming de pe el.

Și apoi ajungem acolo unde ne-am dorit. Din vârful dealului ne privește semeț, de mii de ani, Enisala, una dintre cetățile mele preferate. L-am adus pe noul 2008 să vadă minunea așa cum aduci un copil. Întâlnirea între nou și vechi, dar cumva o potrivire de mentalitate, un pas către progres, așa cum fusese Enisala atunci și cum e Peugeot acum. Dorința de a fi mai buni, de a evolua, de a îmbunătăți detaliile care ne fac viața mai frumoasă și mai ușoară.

Ne atașasem de el (sau ea?) în două zile foarte mult. Ne-a primit cu portbagajul deschis și pedala de accelerație pregătită. 🙂 N-am făcut nicio nebunie, căci motorul de 1.2 pe benzină dezvoltă 82 de cai, care sunt suficienți să călătorești comod, dar nu-ți satisfac dorințele de vitezoman. Și nici n-are cum, căci noul 2008 e mai degrabă o mașină de familie, elegantă și sigură. Trebuie însă un pic mai multă planificare în depășiri, ca să nu rămâi fără putere, însă nu am uitat nicio clipă că 2008 e o mașină gândită pentru oraș, acolo unde excelează.

Garda ceva mai ridicată la sol ne-a dus cu gândul la un SUV veritabil, așa că ne-am avântat la câțiva metri de asfalt, pentru impresie artistică. 🙂 Desigur, la aceasta au contribuit design-ul fluid, dar impunător, din care se fac remarcate mai ales farurile din spate, în formă de gheară, care arată excelent. Liniile caroseriei se arcuiesc într-un joc subtil al formelor, devenind, pe rând, masculine sau feminine, în funcție de cine se urcă la volan.

Dimensiunile sunt ideale pentru mediul urban, fiind o mașină extrem de spațioasă, fără a ocupa două locuri de parcare în oraș. Bordul mi-a adus aminte de cel al noului 208, cu o serie de excepții, precum tipul de plastic de pe bord, care mi s-a părut că arată foarte bine în acest crossover.

Mi-a plăcut postura ceva mai înaltă la volan și din nou remarc scaunele extrem de comode, cu alură sport, care încadrează foarte bine corpul. Iar sistemul audio m-a impresionat de-a dreptul! Sunet impecabil și nedistorsionat, chiar și la volume mai mari. Asta ne-a făcut drumul excelent.

Consumul agregat, urban-extraurban, a fost 6,2l pe o distanță de 700 km parcursă prin Constanța, București, Năvodari, autostradă și drumuri județene dobrogene. Ce tipuri de motorizări puteți alege și o perspectivă ceva mai tehnică puteți citi în test drive-ul de pe Wall-Street.ro, care oferă o opinie masculină mai avizată.

Pasagerii din dreapta nu se vor plictisi, căci dacă vor să fie DJ, au la dispoziție un ecran tactil de 7 inci de unde pot controla tot felul de opțiuni ale sistemului media și nu numai. Partea bună e că poți folosi separat încărcătorul de la brichetă pentru a încărca un telefon, în timp ce asculți muzică de pe cel conectat la USB, care se încarcă și el. Pentru cei care au tot timpul la ei multe gadget-uri, acesta e cu siguranță un punct forte.

Prețul noului Peugeot 2008 pornește de la 11.237 euro cu TVA și primă de casare incluse și poate ajunge până la 20.000 de euro cu TVA pentru o echipare cu tot ce ți-ai putea dori pentru o mașină de familie.

Eu am savurat fiecare clipă petrecută la volanul noului Peugeot 2008, unde m-am simțit în siguranță și relaxată. M-am bucurat de simțul estetic specific franțuzesc, de grija pentru detalii, de elementele simpatice și utile, dar mai ales de senzația de plutire pe care o oferă mașina. Acest crossover se potrivește perfect cu spiritul orașului, dar și cu escapadele de weekend, cu întâlnirile de business, dar și cu cinele romantice în doi. E acel tip de mașină care vrei să facă parte din viața ta.

Mulțumirile se întreaptă către Eurial Invest, care promovează cu pasiune noile modele Peugeot, așa cum fac cei care înțeleg cu adevărat esența acestui brand.

PS: Ce credeți că am găsit în torpedoul lui 2008?