Un pas inainte pentru conferintele de online

Anul acesta se împlinesc 5 ani de când merg în mod constant la conferințele ce abordează teme legate de comunicare online sau antreprenoriat online de la noi. La unele am mers în calitate de participant, iar la altele în postura de blogger oficial, lucru care m-a făcut și mai atentă la detaliile importante pentru voi, cititorii mei.

În descursul acestor ani, acest tip de evenimente au fost, pentru mine, oportunități extraordinare pentru a:

Domeniul evenimentelor dedicate sferei online este unul care pune provocări considerabile, fiindcă ne așteptăm ca de fiecare dată evenimentul să fie mai util, mai bine organizat, mai plin de informații cu utilitate practică. De aceea mă bucur sincer să văd schimbarea mult dorită: oferirea unei secțiuni dedicate practicienilor de comunicare online de nivel avansat.

Cristi Manafu a început primăvara în forță, luându-și angajamentul de a oferi prezentări și workshop-uri pe două nivele de expertiză și experiență, care să satisfacă și nevoile celor care vor o abordare la un nivel mai avansat. Va face acest lucru la Digital Marketing Forum, conferința care va aborda teme legate de soluții concrete, cu aplicabilitate imediată, care se concentrează pe optimizarea campaniilor. Mă interesează foarte mult seminarul ”Digital Clinic: Soluții pentru problemele campaniilor interactive” și discuțiile despre remarketing, o tactică rar folosită la noi (detalii în programul conferinței).

Al doilea punct de interes din acest început de an este Mobile Conference, un eveniment de care are nevoie toată industria, indiferent de sectorul de activitate. În timp ce suntem cu ochii pe ce se întâmplă pe piețele din UK sau US, și în România se mișcă lucrurile foarte repede, motiv pentru care deja nu mai avem scuze pentru site-ul de companie care nu este optimizat pentru mobile devices. Sper ca această conferință să aibă participanți din domenii cât mai diverse și îmi doresc să și aplicăm ideile care ne vor veni acolo, pentru a oferi publicului nostru o experiență pozitivă de fiecare dată.

Interesant este și și faptul că tot mai multă atenție se concentrează în jurul domeniului turistic, căruia i se va adresa și eTravel Conference. Personal, cred că acesta este un domeniu care poate face mai mult pentru construcția unui brand de țară (mai ales în condițiile unei crize de imagine, precum cea prin care trecem), decât orice campanie pe posturi TV străine. Efortul cumulat al fiecărui operator și proprietar de hotel sau pensiune din România va conta atât la nivel micro, cât și la nivel macro.

Prin urmare, ne așteaptă o primăvară plină de noutăți, de provocări și de schimbări, așa cum avem tot timpul în domeniul comunicării online. Trebuie să învățăm să ne bucurăm de ele și să ne autodepășim prin educarea continuă, ca să putem oferi publicurilor noastre acele campanii creative și cu rezultate bune pe care le merită.

Voi la care dintre conferințe ați vrea să participați și de ce?