Ce inseamna achizitia uberVU de catre HootSuite

Ieri seară am primit cu toții o veste foarte bună pentru companiile de tehnologie din România: uberVU, o soluție de analytics extrem de complexă, ce oferă soluții pentru companii de dimensiuni medii până la foarte mari, a fost achiziționată de HootSuite, platforma de social media management cu numărul cel mai mare de utilizatori din lume (in aprilie 2013 aveau 6 milioane, însă de atunci numărul sigur a crescut).

logo-size31354222575Desigur, cifra achiziției nu este publică, însă cu siguranță este cel mai mare exit al unei companii de origine românească din zona de tehnologie după vânzările realizate de Radu Georgescu (cu achiziția RAV de către Microsoft și Avangate de către fondul de investiții Francisco Partners – detalii aici și aici).

Compania canadiană HootSuite va integra astfel soluțiile inovative dezvoltate de uberVU pentru a oferi clienților informații cât mai utile cu privire la audiența lor și detaliile comportamentale ale acesteia. Iar acest lucru nu poate însemna decât un salt calitativ însemnat pentru HootSuite (platformă pe care o folosesc zilnic), fiindcă printre clienții uberVU se numără: NBC, Heinz, Fujitsu, SC Johnson, Getty Images, indiegogo, L’Occitane și mulți alții.

Odată cu această achiziție, HootSuite nu câștigă doar o echipă de ingineri extrem de competenți și o platformă extraordinară, ci își consolidează și segmentul de clienți corporate, care acoperă deja un procent de 75% din companiile Fortune 1000.

Un pic din istoricul uberVU

Fondat în 2008, uberVU a fost printre primele startups de tehnologie din România care au pătruns pe piața internațională. După ce au fost la Seedcamp (accelerator de startups), echipa a reușit să atragă finanțare de peste 1,5 milioane de euro, iar momentan are 50 de angajați în birourile din București, Londra și Boston.

“uberVU represents the next generation of analytics solutions, and brings with it a world class product team. This acquisition brings together uberVU’s best-in-class analytics with HootSuite’s social engagement solution, getting us one step closer to our vision of a simple, scalable, and secure platform for a rapidly evolving social media landscape.”

a declarat Ryan Holmes, CEO HootSuite. Anunțul oficial este disponibil aici.

hootsuite-logo

Iată și perspectiva uberVU:

“By joining HootSuite we are realizing our vision to bring analytics to the front and center of the social business. This acquisition is a testament to the strength of our platform, and we are thrilled to be part of HootSuite’s exciting story.”

spune Mark Pascarella, CEO uberVU.

Interesant de citit este și articolul din TechCrunch.

Ca să răspund întrebării din titlu, achiziția uberVU reprezintă un moment important în evoluția sferei antreprenoriale din zona de tehnologie în România. Motivul este acela că e nevoie de cât mai multe astfel de povești de succes pentru a atrage mai mulți investitori (inclusiv din Silicon Valley) în România și în Europa de Est. Pentru antreprenori este o dovadă a faptului că, urmărind o strategie corectă și bine pusă la punct și dezvoltând un produs cu adevărat util și cerut de piață, orice companie poate ajunge să aibă succes, chiar dacă punctul de plecare este România, fapt ce nu mai reprezintă de multă vreme un dezavantaj.

Felicitări echipei uberVU și celor de la HootSuite și abia aștept să văd cum vor evolua împreună cele două produse.

Voi ați încercat vreuna dintre platforme până acum?

One Response

Trackbacks/Pingbacks

  1. Mormanul de Link-uri #5 - Inbound Marketing Blog

Leave a Comment

 

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.