Cum ajungi sa ai un articol despre compania ta in TechCrunch

Ieri, la TechHub Bucharest, am avut ocazia să-l întâlnesc pe Jonathan Shieber, Senior Editor TechCrunch US & Crunchbase, în cadrul unui workshop organizat pentru startup-urile interesate de sfaturi concrete despre cum să ajungi să ai expunere pe canalele online importante din afară.

Această întâlnire a fost parte din The Sneak Peek workshops organizate de către Rat Labs, iar sfaturile oferite de către Jonathan au fost extrem de valoroase. Pentru a vă fi și vouă de ajutor, am sintetizat mai jos câteva dintre ele.

SNEAK PEEK WITH JONATHAN SHIEBER - SENIOR EDITOR TECHCRUNCH US & CRUNCHBASE

Cum convingi un editor TechCrunch să scrie despre compania ta

Bineînțeles, îndrumările oferite de Senior Editor TechCrunch US & Crunchbase se adresează acelor companii care țintesc piețe internaționale și care au o strategie coerentă de comunicare care să susțină eforturile de business. Acesta este și unul dintre criteriile pe care Jonathan le ia în considerare când filtrează sutele de email-uri pe care le primește zilnic.

Jonathan se ocupă de toate zonele ce țin de tehnologie când vine vorba de subiectele abordate și tot el conduce și rețeaua de contribuitori la TechCrunch. Există chiar și un ghid publicat în acest sens, care indică modul în care poți structura conținutul pe care vrei să-l trimiți către publicare, pe care vi-l recomand, dacă vă interesează acest subiect: ”A Guide To Guest Columns On TechCrunch”.

Invitatul a recunoscut faptul că îi este din ce în ce mai dificil să identifice subiectele bune în tot zgomotul și tumultul de informații care este direcționat către el. De aceea, atunci când îi scrii unei astfel de persoane, trebuie să urmezi câteva reguli de aur:

  • să fii clar și concis
  • să structurezi prezentarea ca pe un pitch de 1 minut pe care l-ai face în fața unui investitor
  • să incluzi cifre despre companie (creștere, investiții, echipă, utilizatori ai produsului etc.)
  • să înțelegi care sunt așteptările tale de la articolul respectiv și să structurezi informația în consecință
  • să spui cât mai multe prin cât mai puține cuvinte
  • să treci direct la subiect, fără introduceri lungi și pompoase
  • să nu încerci să fii amuzant sau simpatic
  • să nu spui o poveste care deja a fost publicată într-o publicație ce face parte din competiție
  • atunci când poți, să oferi exclusivitate asupra unui subiect către o publicație importantă (acest lucru pune și bazele unei relații între tine și jurnalistul căruia îi scrii)
  • să trimiți tu însuți acel email și să nu apelezi la o agenție
  • să-i dai timp jurnalistului să se documenteze cu privire la subiect, pentru a putea aduna date pentru un articol valoros
  • să folosești termeni concreți (no bullshit PR jargon)
  • să-l ajuți pe jurnalist să-și facă treaba mai bine.

Untitled-11_r5_c2

Jonathan ne-a spus și ce e recomandat să nu faci, sub nicio formă:

  • să nu trimiți un comunicat de presă (rareori sunt citite)
  • să nu trimiți niciodată comunicatul de presă la o zi după ce ai lansat informația
  • să nu încerci să șantajezi jurnalistul cu mesaje de tipul: ”uite, Forbes deja a scris despre noi, așa că n-ați vrea și voi să faceți același lucru”
  • să nu încerci să-l minți pe jurnalist (vei ajunge pe lista neagră)
  • să scrii emailuri lungi și nestructurate
  • să te pierzi în detalii.

De asemenea, am învățat și despre o serie de criterii care atrag interesul jurnaliștilor care scriu pentru publicații precum TechCrunch:

  • indicatorii de creștere contează
  • succesul pe platformele de crowdfunding indică un grad de validare a produsului
  • Product Hunt a devenit o sursă bună pentru jurnaliști
  • parteneriatele importante
  • articole de pe Medium care sunt citite de un număr mare de oameni
  • dacă rezolvi o problemă importantă într-o nișă.
Cum construiești o relație cu jurnaliștii importanți

De-a lungul discuției, Jonathan a accentuat foarte mult importanța stabilirii unei relații cu jurnalistul căruia i te adresezi. A spus că un email care nu conține un pitch este binevenit, la fel ca o invitație la cafea (lucru mai dificil în cazul companiilor din România, din motive evidente). Insistența contribuie și ea la un răspuns pozitiv din partea jurnalistului, iar propuneri precum subiecte cu embargo sunt și ele privite cu ochi buni.

Invitatul de la TechCrunch a ținută să menționeze și că subiectele bune pot veni de oriunde și că nu ar trebui să lăsăm limitările geografice să ne definească. O poveste de impact poate fi atât despre o companie mare sau despre un startup, fiindcă important este ca aceasta să fie valoroasă și utilă pentru public.

Sper ca acest articol să vă fie la fel de util pe cât mi-a fost mie discuția cu Jonathan Shieber. Deși unele sfaturi ale sale par evidente, practica ne arată că sunt multe detalii ce trebuie rafinate până să ajungem la propuneri bine structurate și interesante pentru jurnaliștii de talia sa.

Sursa foto: Flat and web design banners. Set of conceptual backgrounds. Business. Online shopping. Modern Education with internet. via Shutterstock

One Response

  1. Gabriel
    Mar 13, 2015 - 08:49 PM

    Interesanta tematica, spun asta pentru ca practic am observat ca sunt uni care pur si simplu doar reclama platita stiu, foarte putini sunt cei care sunt destul de eleganti sa isi faca reclama in mod mai simplist fara sa fie cu forta…

    Reply

Leave a Comment

 

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.