Cum monitorizezi o campanie pe bloguri

Tocmai am terminat de publicat pe Blogoree un articol despre tipurile de servicii pe care le ofera un blogger, la care am adăugat câteva sfaturi despre cum să oferi o raportare în urma muncii tale pentru o campanie din care ai făcut parte.

În opinia mea, sunt cel puțin două generații de bloggeri care pot învăța cum să aleagă campaniile potrivite pentru ei, cum să colaboreze cu alți bloggeri pentru proiecte și cum să lucreze corect și profesionist cu agențiile. Eu am învățat în mare parte făcând aceste lucruri și citind despre bunele practici care sunt mult mai bine fundamentate în afară. Mi s-a întâmplat să greșesc sau să-i văd pe alții greșind, dar am încercat să învăț din erori pentru a le evita pe viitor. Nimănui nu-i iese bine de prima dată, dar repetiția e mama învățăturii. Clișeic, dar adevărat.

Ce poate face bloggerul pentru campanie

Conform citatului “Ask not what your country can do for you, but what you can do for your country” (John F. Kennedy, 1961), începe prin a te întreba: care e rolul tău într-o campanie? Poți folosi analiza SWOT pentru a-ți identifica punctele tari, ca apoi să vezi exact care sunt zonele tale de expertiză. Fă acest lucru în privat, în liniște, unde poți fi sincer cu tine însuți. Poate vei descoperi că poți obține mai multe reacții în social media decât pe blog și că poți implica audiența ta mai mult acolo sau poate invers. Analiza nu o să-ți ia foarte mult timp și îți poate aduce rezultate neașteptate.

Așa cum am scris și pe Blogoree, poți oferi sfaturi legate de campanie sau de publicul țintă (pe care e posibil să-l cunoști mai bine decât agenția, fiindcă faci parte din el), poți contribui cu idei de tactici creative sau cu tips & tricks despre implementare. De asemenea, poți alege dacă vrei o compensație financiară pentru acest aport crescut sau o faci pro bono. Aceste lucruri le vei învăța și pe măsură ce lucrezi mai mult în zona aceasta, dar e bine să ai un punct de pornire.

Ce poate face campania pentru blogger

Nu trebuie să privești niciodată participarea ta la o campanie ca pe o favoare pe care i-o faci unei agenții sau unui client. Vei avea foarte multe de învățat de la oamenii din agenții sau de la cei care lucrează în companii. De la modalități profesioniste de planificare a unei campanii și până la redactarea unui brief, de la comunicare și până la work-flow, toate aceste detalii te vor ajuta să fii mai bun în ceea ce faci. Desigur, contează foarte mult și capacitatea ta de observație, dorința de a învăța și gradul de implicare. Îți spun sigur că o colaborare reușită între bloggeri și agenții sau companii aduce beneficii, nu doar financiare, amândurora.

Sfatul meu este să fii mereu deschis, să pui întrebări și să ceri lămuriri acolo unde nu îți este clar ceva sau când ai nevoie de mai multe informații, să nu fii expeditiv cu munca ta și să-ți păstrezi mintea deschisă.

Dacă vrei să vezi cum poți formula un raport al participării tale la o campanie, citește articolul de pe Blogoree.

Tu ce raportezi când îți implici blogul într-o campanie?

Sursa foto.

Leave a Comment

 

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.