How To Web 2011 live blogging – day 1, part 2

Am inceput partea a doua a zilei la How To Web! Nu uitati de aplicatia pentru Android pentru How To Web, daca nu puteti fi la eveniment. 😀

De asemenea, Marius, Titus si Stefan acopera si ei de zor evenimentul.

Thai Tran (Founder and CEO, Lightbox), on Android: Opportunities and Challenges

  • platforma Android pune cateva probleme serioase developerilor: numarul mare de modele de telefoane cu Android, faptul ca nu exista
  • poti testa aplicatia ta de Android in magazine (se poate instala prin email), pune-o in Android market, fiindca nu are gatekeepers.
  • vizibilitatea in Android market determina succesul unei aplicatii
  • pentru Lightbox, faptul de a fi featured in Android Market a avut un impact de 7 ori mai mare decat mentiunile pozitive in presa sau online.
  • Android are nevoie de instrumente de dezvoltare si testare mai bune (asa cum e visual interface builder tool pentru iOS).
  • utilizatorii de Android intarzie sa-si actualizeze sistemul la ultima versiune.
  • Competitia nu este inca atat de acerba pe Android Market, asa ca poti ajunge destul de usor sa fii featured, daca ai o aplicatie foarte bine construita.

Martin Bryant (European Editor, TheNextWeb), Thai Tran (Founder & CEO, Lightbox), Felix Petersen (Co-founder, Amen), Philipp Kandal (Co-founder & CTO, Skobbler), Dan Romescu (CEO, Augmented Citizen), Dragos Chivu (Director Data Marketing, Vodafone Ro) on Future trends in mobile

  • o retea de telefonie mobila trebuie sa functioneze ca un sustinator al propagarii folosirii aplicatiilor
  • se discuta despre augmented reality pe telefoanele mobile
  • bariera spre adoptie pentru QR codes e inca ridicata si sunt multi utilizatori care nu stiu cum sa le foloseasca
  • app stores ar trebui sa vada cum sa colaboreze, fiindca altfel piata se va fragmenta si mai mult, cu aplicatii specifice pentru fiecare app store.

Michael Breidenbrucker (Founder, RjDj), on Created by Data

Unul dintre fondatorii Last.FM e aici sa vorbim despre muzica si mobile. 😀

  • Michael discuta despre attention data (la last.fm au colectat date despre ce asculta lumea), in contextul in care produsul gaseste utilizatorul
  • context data – date folosite din contextul in care se afla utilizatorul (RJDJ.me). Aplicatia te lasa sa creezi muzica folosind miscarile si input-ul senzorial personal.Fantastic!!! Lansarea e in decembrie, doar pentru iPhone deocamdata. 🙁

Sitar Teli (Investment Manager, Doughty Hanson Technology Ventures), on Gamify Your Fundraising

  • foloseste badges
  • verifica foarte bine metrics, fiindca trebuie sa te duci un produs care e deja in crestere cand ceri investitie de la un VC
  • cunoaste partenerii dintr-un fond de investii pentru a vedea care sunt ariile lor de expertiza si pentru a discuta astfel cu persoana potrivita
  • trebuie sa-ti dezvolti abilitatile de prezentare prin repetarea descrierii afacerii tale. La un moment dat vei repera aceleasi intrebari si asa iti poti da seama de ce intrebari iti vor adresa VCs.
  • citeste orice te ajuta sa te autoeduci si sa gasesti resurse care sa-ti permiti sa arzi etapele.
  • perseveranta si optimismul constant ajuta un antreprenor sa mearga mai departe.
  • competitia ta nu e Facebook sau Google, ci alte start-up-uri. Companiile mari nu se concentreaza pe produse laterale, dar un start-up poate face asta.

Michael A Jackson (Business angel, tech consultant and advisor), on Raising Seed Capital

  • echipa are 90% din ponderea deciziei unui VC de a investi intr-un start-up
  • un investitor vrea sa afle cat mai multe despre tine si trebuie sa ii oferi aceste informatii
  • majoritatea investitorilor prefera o arie de proiecte in care sunt experti
  • ca detinator de start-up, trebuie sa faci o verificare a istoriei unui VC (ce directie au luat-o investitiile lui, din ce fonduri face parte, care sunt relatiile lui cu acea zona de business etc.)
  • o relatie cu un investitor dureaza, in medie, 7 ani (mai mult decat o casnicie din zilele noastre), deci trebuie sa ai o relatie foarte buna cu acesti oameni.
  • gandeste-te ce tip de investitor ai nevoie: care sa ofere doar bani sau doar expertiza, care sa aiba relatii in domeniu etc.
  • relatia trebuie sa fie echilibrata, fiindca e un parteneriat, nu un sistem de subordonare.
  • o prezentare pentru un start-up nu trebuie sa aiba mai mult de 10 slide-uri si elevator pitch nu trebuie sa dureze mai mult de 30 de secunde.
  • ofera un demo care sa demonstreze ce solutie ofera produsul tau.
  • companiile care incep in Europa cateodata nu gasesc indicii de performanta pentru afacerile lor de la inceputul
  • procesului de tatonare a terenului cu investitorii. Chiar daca sunt stabiliti cu putina exactitate, trebuie sa ai o idee despre obiectivele urmarite.
  • incearca sa ai parte de un contact prin sugestia facuta de cineva. Networking-ul e foarte important!
  • obiectivul tau principal trebuie sa fie sa cosntruiesti un business durabil, solid, performant, nu sa strangi bani.
  • incearca sa obtii un raspuns cat mai curand. Lipsa unuia indica un refuz.
  • nu plati pentru sfaturi. Nu merita. (hmmm…)
  • orice ai face, nu renunta la majoritatea actiunilor din compania ta.
  • o runda de investitii trebuie sa valoreze intre 15 si 30% din actiuni. Mai mult este periculos.
  • cu atata informatie, nu ai nicio scuza sa nu fii informat si sa nu ai abilitatile de baza pentru a te descurca in lumea investitorilor.

Ivan Brezak (Founder, Netokracija), Christian Leybold (Partner, eVC Partners), Dan Lupu (Director, Intel Capital), Sitar Teli (Investment Manager, Doughty Hanson), Mihai Sfintescu (Partner, 3TS), Radu Georgescu (President, GECAD Group) on Financing your business: the good, the bad and the ugly

2 minute petrecute vorbind cu un investitor valoreaza mult mai mult decat orice abordare pe mail
simplul fapt de a castiga atentia unui investitor este un semn ca poti castiga si atentia clientilor tai (Radu Georgescu).
e treaba ta sa gasesti drumul catre un antreprenor, catre sursa de bani (Radu Georgescu).
banii pentru investitii exista si in Europa, dar USA iti poate oferi o noua perspectiva (Dan Lupu, Intel Capital).
nu prea exista stadii intermediare de investitii in Europa si e oarecum mai usor sa obtii o investitie de 1-3 milioane de dolari in SUA (Sitar Teli, Investment manager).

3 Responses

  1. Marius Sescu
    Nov 09, 2011 - 04:06 PM

    Foarte interesant live bloggingul, aștept cât mai multe informații utile de la How to web. 🙂

    Reply

Trackbacks/Pingbacks

  1. Cum pitch-uim Romania - Concediaza-ti seful!
  2. Live blogging How to web 2011 – ziua 2

Leave a Comment

 

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.