Interviu cu echipa Shutterstock – de la big data, la cultură și emoții

De aproape un an am o colaborare simplă și plăcută cu Shutterstock, prin care eu am ocazia să ilustrez articolele de pe blog cu imagini din cunoscuta platformă. Poate ați mai văzut link-urile menționate în articolele mele.

Am folosit Shutterstock și înainte de această colaborare, în context profesional, și m-a fascinat dintotdeauna diversitatea de conținut media pe care îl poți găsi pe platformă. M-am întrebat cine sunt oamenii care postează acolo, dacă e rentabil pentru un fotograf, spre exemplu, să investească în platformă pentru a-i servi drept sursă de venit și multe altele.

Aașa că cel mai simplu a fost să fac un interviu cu echipa Shutterstock (o parte din ea, desigur 🙂 ) pentru a afla mai multe.

shutterstock_180490169 - Copy
360b / Shutterstock.com

Răspunsurile m-au încântat și m-au surprins. Fiind vorba despre imagini, conținut video, audio și elemente de design, un factor important îl joacă emoțiile, chiar dacă n-ar fi primul lucru la care v-ați gândi când intrați pe Shutterstock.

A căuta un echivalent în fotografii al ideilor sau sentimentelor pe care le exprimi în scris nu e lucru ușor și nu știu alte platforme care să ofere varietatea și calitatea pe care o găsesc pe Shutterstock.

Așa cum am susținut întotdeauna, folosirea de imagini de calitate, din surse legitime, e esențială pentru un blog, indiferent de mărime. Investiția într-un abonament la Shutterstock e un lucru care îți aduce noi posibilități de exprimare și promovare a conținutului, dar poate fi și o sursă de inspirație.


Iată ce am aflat de la echipa Shutterstock despre datele strânse în platformă, contribuitori, trenduri și emoții.


Din datele pe care le compilați în infrografice, cum ați observat că obiceiurile utilizatorilor reflectă culturile locale?

Observăm multe trend-uri constante și relevante, atât la nivel global, cât și la nivel local. Toate acestea sunt ilustrate în raportul Creative Trends, în care prezentăm trenduri majore și locale deopotrivă.

creative trends

Un exemplu de trend major a fost creșterea numărului de downloads de poze cu fundaluri neclare. Acest tip de fundaluri oferă textură și culoare, fără a distrage privitorul de la punctul de focalizare. Acest trend a început odată ce Instagram și alte aplicații mobile au integrat filtre cu blur, deep focus și tehnici de tilt shift, iar trendul continuă să crească, fiindcă funcționează foarte bine în contextul design-ului responsive.

Din perspectivă locală, am observat o înclinație pentru imagini gotice, care era unică pentru Germania, prin cumparație cu restul lumii.


Ce alte observații esențiale extrageți din baza imensă de date pe care o aveți despre conținutul și utilizatorii Shutterstock?

Suntem abia la început în ceea ce privește rafinarea de observații în baza datelor pe care le avem, deși suntem o companie care este concentrată pe acest tip de informații. Folosim big data pentru a îmbunătăți serviciile pe care le oferim și pentru a ne surprinde plăcut clienții și contribuitorii. Împărtășim, însă, informațiile despre trenduri cu întreaga comunitate pentru a le servi drept ghid.


Cum ați observat că producătorii de conținut media (fotografi, creatori de conținut video, designeri etc.) au evoluat profesional în baza vânzărilor prin intermediul Shutterstock?

Având o piată atât de vastă precum Shutterstock, creatorii de conținut învață mult din imaginile pe care le vând sau cum acest lucru se schimbă în timp. E vorba de feedback primit în timp real, într-un mod neflitrat și direct de la mai mult de 1 milion de profesioniști din domeniul creativ care le cumpără imaginile.

Creatorii care câștigă cel mai mult înțeleg cu adevărat cum să exploreze informațiile furnizate de către piață și de către feedback-ul primit pentru a crea imagini mai bune.

Anul acesta le-am spus contribuitorilor noștri povești despre această evoluție prin intermediul Shutterstock Panorama și ne inspiră modul în care contribuitorii aleg să-și îmbogățească viața prin artă.

panorama


Ce sfaturi le puteți oferi fotografilor care vor să câștige mai mult din stock photography?

În primul rând e importanti să începi. Imaginile care se vând cel mai bine au atât sens literal, cât și conceputal. De exemplu, imaginea unui bărbat care sare peste un canion poate seminifica risc, aventură, adrenalină sau pericol. Cu cât o imagine poate avea un sens exact și conceptual simultan, cu atât cresc șansele sale de popularitate.

Două emoții scot în evidență conținutul care se vinde bine: fericirea și bucuria.

happiness

De asemenea, e important să luăm în considerarea piața comercială. Le recomandăm fotografilor să aprecieze lumea vizuală din jurul lor prin observarea atență a reclamelor pe care le întâlnesc zilnic, online sau în print. Trebuie să te lași influențat de stil, modă și de direcția estetică generală care domină conținutul vizual contemporan. Aceste lucru reflectă o parte din ceea ce caută clienții actuali.

Dacă poți găsi un punct comun între ce îți place să pozezi și ceea ce dorește piața, acest lucru îți poate aduce satisfacții uriașe. Contribuitorii noștri au scopuri diferite, iar noi vrem doar să-i susținem și să le furnizăm cea mai mare piață de acest fel.


Pe măsură ce aspectul vizual devine tot mai bine integrat în obiceiurile noastre online, credeți că platforma va deveni una care va reflecta realitatea sau o proiecție spre care să tindem?

Companiile se străduiesc să fie mai autentice. Devine tot mai dificil pentru acestea să se diferențieze din marea de imagini existente, așa că vedem că există tot mai multe companii care depășesc granițele, puțin câte puțin.

Acest lucru duce la surprinderea de imagini mai autentice din viața oamenilor, care reflectă diversitatea experiențelor. Acestea fiind spuse, imaginile vor trebui să fie, în continuare, excelente din punct de vedere tehnic și al compoziției.


Ca utilizator de Shutterstock, deseori caut imagini care să ilustreze o anumită stare de spirit. Ce tip de algoritm folosiți pentru a sugera imagini utilizatorilor?

Organizăm căutarea în colecțiile de imagini după criterii de popularitate, noutate, relevanță și grad de descoperire. Odată ce o imagine a fost vizionată în detaliu, vom sugera imagini create de același artist, imagini similare și imagini care le-au plăcut clienților noștri.

Sunt multiple feluri de a descoperi imagini noi, iar căutările în funcție de emoții continuă să crească din punct de vedere al populariății, iar iubirea depășește orice altă emoție în acest context.

love

Voi ați folosit până acum platforma? Ce alte lucruri ați fi curioși să aflați despre Shutterstock?

PS: paginile dedicate trend-urilor legate de călătorii și mâncare sunt fascinante!

Leave a Comment

 

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.