Small country, great people

Lucrurile simple și bine gândite au întotdeauna un efect mult mai puternic decât cele elaborate, trecute prin zeci de filtre și nivele decizionale. Lucrurile simple conțin pasiune, un raționament clar și ușor de urmărit. Și fiindcă brandul de țară se construiește cel mai bine cu ajutorul oamenilor pentru care acea țară este acasă, aș vrea să-mi exprim respectul pentru inițiativa celor de la Graffiti BBDO: Visit Romania. Small Country, Great People.

Mizând pe nume sonore și pe valori pe care străinii le pot recunoaște, dar dându-le o întorsătură neașteptată, Graffiti BBDO reușește să surprindă în mod plăcut un public, atât intern, cât și extern, care vrea mai mult să vadă tactici de comunicare puse în practică decât dezbateri infinite asupra unor proiecte alambicate. Cred că creatorii acestor postere au urmat zicala ”if you want something done right, do it yourself. Și tare bine le-a ieșit!

Felicitări pentru:
Creative Director: Mihai Gongu
Art Director: Adi Ghita
Copywriter: Mihai Gongu
Illustrator: Adi Ghita

Am preferat să scriu despre acest subiect, fiindcă am încă rețineri față despre campania ROM, ”Românii sunt deștepți”, așa că voi mai aștepta până să-mi dau cu părerea despre ea.

Sursa.

Ce părere aveți despre această abordare?
Ce alte fapte legate de România ați mai promova pentru a stimula interesul turiștilor străini?

LE: Acesta e campania completă: De ce iubesc România.

3 Responses

  1. aHUIBAN
    Nov 22, 2011 - 08:56 PM

    Sloganul nu e okay! Nu inteleg de ce se face o conexiune intre acesti “great people” si “visit Romania”; toti acesti “great people” prezentati nu au avut succes in Romania SI DATORITA Romaniei ci din contra.

    Ei au avut succes pentru ca erau “apart from other Romanians”. Ei nu sunt regula, ci exceptia.

    Daca sloganul/campania se referea strict la a prezenta romanii si potentialul lor era ok

    Reply
    • Andra Zaharia
      Nov 23, 2011 - 12:27 PM

      Pai degeaba le prezinti strainilor romanii in general, daca nu scoti in evidenta un hook care sa-i motiveze sa actioneze. Asa am putea spune despre englezi: “they’re pale, eat fish & chips and have a funny accent. Visit the UK.”. Appealing, huh? Evident ca oamenii numiti acolo au reusit sa faca performanta pe cont propriu. In nicio tara nu o sa te impinga cineva de la spate sa faci lucruri extraordinare si in toate tarile sunt conditii care te sustin si altele care-ti pun bete-n roate. Eu chiar cred ca Romania merita vizitata 50% pentru locurile frumoase, iar 50% pentru unii oameni ale caror povesti chiar merita ascultate.

      Reply
      • RomaniaMagicLand
        Nov 25, 2011 - 07:35 PM

        Subscriu cu drag la opinia ta. Intr-adevar, brandul de tara ni-l construim singuri. O expresie traditionala, draga sufletului meu este:
        “Intreaba-te ce ai facut tu pentru tara ta, apoi intreaba-te ce poate face ea pentru tine”

        Reply

Leave a Comment

 

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.