The Pole – drumul catre Times Square

Pe 28 noiembrie, The Pole a ajuns pe telefoanele a câteva sute de utilizatori noi, care au avut ocazia să testeze o idee inovatoare și cu potențial. Despre ce e vorba? În cuvintele creatorilor:

Geolocated, interactive, shareable, commented posters. Browse through The Pole to find posters for events near you, then just tap to buy tickets.

Promoting your events has never been easier. Create and customize your own posters directly from The Pole App. Then just share it with the world and you’re set!

Fiindcă eram curioasă să aflu povestea din spatele proiectului, l-am luat la întrebări pe Matei Psatta. În 9 răspunsuri veți afla de ce, cum, când și ce urmează. Sunteți curioși?

Mobile To Outdoor

1. Cum v-a venit ideea pentru aplicație?

Ideea The Pole a pornit de la un afiș cu “execut puțuri de mică și mare adâncime”. Ne-am gândit că stâlpul, ca mijloc de advertising, e un simbol care nu e folosit nicicum în mediul online sau pe mobile. De acolo, am început să construim – în jurul evenimentelor, în jurul afișelor de “mică publicitate”, iar apoi am început să explorăm toate posibilitățile, până ne-am dat seama de mobile to outdoor, o nișă încă neexploatată.

În momentul de față avem în jur de 36 de panouri înscrise prin Phoenix Media, partenerul nostru. E vorba de 16 ecrane LED, mari, ca cel de la Universitate, și 20 de ecrane LCD răspândite prin tot Centrul Vechi. Din toate datele studiate sau chiar culese de noi, reiese că nicio agenție de outdoor media nu are sloturile complet ocupate. Nici măcar cei din Times Square. 🙂

2. Cum filtrați postările potențial ilegale sau care nu sunt potrivite pentru outdoor?

Toate afișele care sunt trimise către outdoor trec printr-o verificare manuală. Am avut opțiunea de a automatiza procesul, dar fiind o abordare atât de inedită, preferăm să trecem printr-un filtru uman tot ce ajunge pe ecranele mari. În plus, persoana care alege opțiunea își asumă că informațiile furnizate nu sunt de natură ilegală (și aici mă refer la diverse reglementări mai puțin evidente – reclame care pot fi difuzate doar la anumite ore, doar în anumite zone etc.).

The Pole - neata Razvan

3. Aveți module speciale pentru persoane fizice și persoane juridice?

Nu, modulele sunt universale.

4. Ce grilă de prețuri veți practica?

Cel mai bun exemplu de preț este unul dintre panourile de la Unirii. Pentru 15 euro, advertiserii au opțiunea de a afișa un poster între orele 7 AM – 11 AM (prime time-ul de dimineață pentru panouri). În acest interval, posterul apare câte 10 secunde la fiecare 3 minute.

Pe de altă parte, rețeaua din Centrul Vechi se poate cumpăra doar la pachet (toate ecranele, timp de 24 de ore). Obiectivul nostru principal este să facem toate prețurile accesibile pentru IMM-uri sau persoane fizice.

5. Cum înscrieți proprietarii panourilor din București în aplicație?

În Bucuresti vom lucra exclusiv cu Phoenix Media, care este de altfel principalul provider de outdoor digital din România.

6. Ce țări plănuiți să “cuceriti” după România?

Am menționat Times Square cu un motiv, deoarece tocmai am încheiat un prim parteneriat acolo. După New York, următoarele destinații sunt Tokyo și Dubai.

7. Care sunt cele mai ciudate/amuzante mesaje pe care le-ați publicat pe outdoor?

De la declarații de dragoste până la câini pierduți. Take your pick. Cred că cel mai amuzant a fost că în ziua în care am oferit serviciul gratis, foarte mulți oameni au început să-și urce selfie-uri pe panouri. Vedeam zeci de oameni în fata panourilor așteptând să le intre posterul ca să poată să facă o poză.

The Pole - greetings Mashable

8. De ce ați început acest proiect?

Pentru că dorim să facem outdoor-ul un mediu accesibil oricărui “small business”. Să ducem un pic din farmecul conținutului online de calitate (care, din punctul meu de vedere, se definește prin conținut spontan și relaxat) în outdoor, un mediu destul de “corporatist”. Se pot face atâtea lucruri minunate cu ajutorul outdoor-ului – share a billboard, invitații ca fanii unui brand să urce poze cu ei și produsul respectiv pe banii brandului, galerii foto sau cine știe ce alte invenții. Simțim că e un mediu care a fost ignorat în ultima vreme și ne place să credem că am găsit o metodă frumoasă de a-l aduce înapoi la viață.

9. Planuri pentru 2014?

Lansarea de anul asta a fost un statement puternic, însă treaba începe cu adevărat de anul viitor. Pentru începutul lui ianuarie avem planificate drumuri către New York, Dubai și Coreea de Nord, unde am inițiat discuții cu ownerii de display-uri digitale. Toți s-au arătat foarte interesați de idee și sperăm să legăm niște parteneriate în direcția asta.

Începutul lui 2014 o să marcheze și lansarea versiunii pentru Android (rejoice!). Cererea a fost surprinzător de mare, așa că am accelerat dezvoltarea pentru Android.

În rest, o să începem să avem activări proprii. Stay tuned for Valentine’s Day! 🙂

Așadar, avem aici un startup româncesc ce merită urmărit, fiindcă Matei & echipa pot aduce o gură de aer proaspăt într-un mediu care-și pierduse complet atractivitatea pentru advertiseri.

Până avem noi vești, descărcăm aplicația din App Store și ne jucăm cu ea. Ba mai mult, știu sigur că feedback-ul le prinde bine băieților, așa că le puteți scrie oricând pe Facebook.

Și sigur nu trebuie să ratați clipul de promovare simpatic:

Voi ce ați pune pe un afiș în centrul orașului?

Leave a Comment

 

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.