Castiga o invitatie la GPeC Summit 2016 (15-16 noiembrie)

V-am povestit deja despre faptul că se apropie GPeC Summit 2016, evenimentul care a construit comunitatea (din ce în ce mai numeroasă) a celor care lucrează în e-commerce.

Cu fiecare eveniment, echipa GPeC ne provoacă, pe noi – toți cei care suntem implicați în comerțul electronic, să ne autodepășim, să continuăm să învățăm și să menținem ridicate standardele față de care ne evaluăm rezultatele muncii.

Lista de invitați și agenda summit-ului îmi arată deja că nu e greșit să am așteptări mari de la ce pot învăța pe 15 și 16 noiembrie. Partea bună e că pot împărtăși experiența asta cu o cititoare/un cititor al blogului!

ecommerce-2

Ofer un 2-day-pass pentru GPeC Summit 2016 de peste 2 săptămâni celui mai convingător comentariu. În acest comentariu aștept să-mi povestești despre 2 probleme/provocări la care industria de e-commerce din România trebuie să lucreze și un exemplu de magazin online done right (fie de la noi, fie din afară).

Concursul durează până pe 9 noiembrie, la 23:00.

Succes și sper să ne vedem la GPeC!

PS: Biletele la eveniment sunt pe terminate și, dacă nu vrei să te încrezi în noroc, îți recomand să te asiguri că vei fi acolo.

Sursa foto: simple line flat design of delivery & shopping, modern vector illustration via Shutterstock.

LATER EDIT: Felicitari, Alexandra! Ne vedem saptamana viitoare la GPeC!

7 Responses

  1. Alexandru Streinu
    Nov 02, 2016 - 11:51 AM

    Buna Andra,

    Din punctul meu de vedere consider ca exista 2 mari provocari:

    1. Conceperea unei strategii coerente de marketing (story line, buyers journey, pana la design si targetare, utlilizarea diferitelor strategii de digital marketing si folosirea corecta a retelelor de socializare)

    2. Cresterea vanzarilor – consider ca acest aspect este foarte important, sunt inca site-uri care desi au o veche traditie in mediul online inca nu stiu sa se reinventeze, inca nu au invatat cum se se redirectioneze catre client intr-un mod surprinzator

    Mie imi place modul in care ZARA interactioneaza cu potentialii clienti. Site-ul are un design clean, optiune de abonare la newsletter, produsele se gasesc foarte usor iar in prim plan apar cele mai noi produse: http://www.zara.com/ro/ro/b%C4%83rba%C5%A3i-c434788.html#

    Reply
  2. Denisa Despa
    Nov 02, 2016 - 11:56 AM

    O provocare la care trebuie sa lucreze magazinele online: sa gaseasca un curier care sa nu distruga partial produsele inainte de a fi livrate, si sa fie livrate intr-un timp foarte scurt.
    Magazin online done right: http://www.elefant.ro mi-au trimis un cadou fara sa fac nimic deosebit, doar aveam cont si ceva comenzi ( nu foarte multe). Si au trimis ceva foarte potrivit- o carte pentru copii- deci au urmarit faptul ca am comandat lucruri pentru copii- si nu numai si au trimis ceva targetat, Well done!

    Reply
  3. Mihaela
    Nov 02, 2016 - 02:15 PM

    Personalizarea experientei utilizatorului, nu doar pe baza cumparaturilor efectuate ci si a intereselor pe care le-a avut pe site-ul respectiv, wish-list (chiar daca produsele nu mai sunt acolo). Nu zic ca nu se intampla, dar este loc pentru imbunatatiri
    Un magazin online: sportguru.ro

    Reply
  4. Alexandra
    Nov 07, 2016 - 12:47 PM

    Servus Andra,

    Provocari:

    1. Cred ca cea mai mare provocare este increderea pe care romanii tot nu o au in plata online si in tranzactiile online, chiar si dupa 12 ani de cand am inceput cu ecommerce-ul in Romania, inca avem probleme de genul: este sigur? daca imi fura datele de card? au produsul pe stoc? (chiar daca ei afiseaza ca este). Cred ca se poate lucra mai mult la aceasta parte…atat magazinele cat si procesatorii. Un proces de cumparare clean, cu niste carturi curate, eventual 1 step (si nu de acum 12 ani) un proces de cumparare smooth, comunicare sanatoasa cred ca ar ajuta.

    2. Nu prea stim sa facem business in Romania din pacate. Si asta nu tine neparat de ecommerce ci de noi ca si prestatori de servicii/vanzatori. Nu avem educatia ca in US: Client is king si este mult mai usor sa revand la un client multumit decat sa achizitionez un client nou. End to end customer experience (de la experienta de cumparare, livrare, oferte speciale in caz ca ai abandonat cartul, upgrades, cross selling-uri, oferte personalizate/segementate pe istoricul tau de cumparare, etc) lipseste cu desavarsire…singurul magazin care face treaba buna end to end este Emag. In continuare am extrem de multe exemple de achizitii online unde nu ti se livreaza comanda timp de 1/2 saptamani fara nici un fel de comunicare…si apoi dupa ce suni afli ca : “am fost la targul de nunti”, “am fost la targul de copii”, “nu il mai avem pe stoc”, “ne-a scapat”, “am crezut ca v-a sunat colegul”).

    Exemplu din Romania: de departe Emag.ro (previzibil)… din afara imi place in mod particular http://www.asos.com (experienta end to end este f buna)

    Reply
  5. ioana
    Nov 07, 2016 - 01:48 PM

    Prima este legata de livrare: relatia cu firmele de curierat, problemele intampinate la livrare, calitatea livrarii, returul greoi.
    A doua provocare este legata de personalizarea continutului, a mesajului, de adaptarea a experientei de cumparare pentru fiecare cumparator in parte.
    Magazin online done right: http://www.choies.com/ , http://www.ginatricot.com/

    Reply
  6. Andrei
    Nov 07, 2016 - 11:38 PM

    -1 provocare: cresterea numarului de plati cu cardul;
    -1 problema: resurse insuficiente dedicate eCommerce-ului;
    -1 magazin online done right: Amazon.

    Reply
  7. Adi
    Nov 09, 2016 - 06:55 PM

    Pot sa dau exemplu de 3 mari provocari:

    1. Problemele permanente cu serviciile de curierat. Absolut toate firmele de curierat au diferite “probleme” ceea ce declanseaza neincrederea clientilor si ajungem astfel la provocarea numarul 2;
    2. Platile cu cardul sunt net inferioare celor ramburs. Fara comentarii!
    3. Lipsa unei variante de site pentru mobile. Suntem in 2016 si traficul de date pe mobile l-a depasit deja pe cel clasic si se estimeaza ca va creste de 9 ori pana in 2020!

    Exemplele de magazin “done right” sunt clasice: Amazon si Ebay.

    Reply

Leave a Comment