Cum se vinde o insula

Daca te asteptai sa citesti un ghid despre cum sa-ti vinzi insula aia din Tenerife, colt cu Las Palmas, atunci o sa fii dezamagit. Daca vrei sa afli insa care e secretul care a facut din Ibiza o insula superstar intre palmele de pamant din mari de pe glob, atunci continua linistit.

In functie de ce vii sa faci in Ibiza, incepi sa vezi multe lucuri. Unii vin sa faca plaja, altii vin cu familia sa se odihneasca, unii vin sa petreaca non-stop, iar altii sa-si etaleze stilul. Dar cand vii pentru un eveniment cum e International Music Summit, focusul pica asupra altui gen de detalii.

Avand deformatia profesionala a practicianului de relatii publice, intotdeauna am incercat sa deconstruiesc produsele pe care brandurile incearca sa mi le vanda, sa vad daca au esenta si sa descopar ce se ascunde in miezul lor. Am aplicat acelasi tratament si Ibizei, desigur, care e un exemplu foarte, foarte de bun de produs care are in spate o poveste bine pusa la punct si o intreaa structura de marketing care o sustine.

Ibiza e un loc ce fascineaza o intreaga planeta si generatii succesive de petrecareti, amatori de cele mai tari experiente in materie de party-uri. Ibiza e locul legendar in care oamenii respira muzica si traiesc la maxim fiecare secunda.

Ibiza se vinde cu ajutorul unei comunitati foarte unite care o sustine. E vorba de o adevarata armata de DJi, producatori, case de discuri, promoteri si manageri de artisti, care lucreaza toti in aceeasi directie: mentinerea fascinatiei pentru “the island of fun”, asa cum o numesc ei.

Cum se face asta? Prin multa munca, mult PR si prin si mai mult marketing si advertising. De la reviste ale cluburilor de sute de pagini (revista Pacha are 242 de pagini!!!) si pana la pliante, postere si billboards imense, totul respira fun, clubbin si party, dar mai ales muzica. Pete Tong, Armin van Buuren sau Sven Vath sunt doar cativa dintre cei care au construit aici branduri si care le-au sustinut de-a lungul evolutiei lor. Vorbim de o intreaga retea de oameni din industria muzicala si din industria de marketing care muncesc in mod constant pentru a gasi noi cai de promovare, noi concept de petreceri si pentru a se reinventa tot timpul, mai ceva ca Madonna.

In Ibiza, chiar daca nu-ti dai seama, faci o infuzie constanta de branduri, fiindca aici cluburile nu sunt doar niste locuri in care te duci sa dansezi, ci adevarate institutii muzicale, care nasc staruri si trenduri ce apoi se raspandesc la nivel global. Are loc un transfer reciproc de valoare constant intre DJii si producatorii care vin sa mixeze aici si cluburile cu care imaginea lor este asociata. Am aflat de la unul dintre promoterii Burn Studios ca fiecare petrecere din fiecare seara dintr-un club are echipa ei de marketeri, care se ocupa de acest lucru tot sezonul. El era, din intamplare, unul dintre acestia si lucra de ani buni in Space, unde, de anul acesta, va incepe sa mixeze Armin van Buuren.

Insula inseamna o intreaga industrie centrata pe divertisment si pe lux. Fiecare colt e perfect amenajat, coasta e acoperita de porturi pline de vase si iahturi luxoase, iar hotelurile somptuoase se asorteaza perfect. Nimic nu e lasat la voia intamplarii, iar magazinele celor mai mari cluburi, cum ar fi Pacha sau Amnesia, se gasesc peste tot, din orasul Ibiza si pana in aeroport.

In luna august am auzit ca e parada de Ferrari, Maseratti, Lamborghini si orice alta supermasina ti-ai putea imagina. Un fel de auto show live, cum am putea sa- numim.

De la deschiderea sezonului si pana in octombrie, cand se termina, e nebunie constanta pe strazi, noapte si zi, intretinuta constant de entuziasmul fara sfarsit al locuitorilor, nativi sau adoptivi, care au ales sa traiasca aici. Multi britanici s-au mutat in Ibiza si multi italieni, majoritatea aflati in vacant, vin sa-si petreaca verile aici. Germanii nu lipsesc nici ei si cred ca vara populatia de turisti a insulei o depaseste de cateva ori bune pe cea a localnicilor. Asta in conditiile in care intrarea in club e 60 de euro (in Pacha), apa plata in club e 10 euro si preturile la hoteluri te fac sa respiri cu greutate. Ibiza iti da o gaura in buzunar la fel ca cea pe care o simti cand avionul decoleaza de pe pistele sale insorite. Desigur, merita fiecare cent.

Ibiza e un loc special, construit cu efort si al carei brand este intr-o continua consolidare si la care lucreaza in fiecare zi artistii si comunitatea locala. Chapeau pentru reusita si sper ca, intr-o buna zi, vom vedea si la noi asa ceva.

2 Responses

Trackbacks/Pingbacks

  1. In concert cu Andra Zaharia « Concurs Mixtopia
  2. | Numaratoarea finala pentru Isle of MTV Malta

Leave a Comment

 

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.