Despre cursul de publicitate online

Am în draft de multă vreme un articol despre importanța certificărilor profesionale, care nu constă atât în a-ți avea numele scris pe o foaie de hârtie, ci în valoarea pe care ți-o aduce acel curs. Am fost la aproape toate conferințele din ultimii ani din domeniul comunicării online și am învățat să-mi aleg acele evenimente și cursuri care să-mi aducă o utilitate clară, iar cursul lui Doru Panaitescu a fost exact ce aveam nevoie.

De ce Doru Panaitescu?

Pe Doru Panaitescu îl știu de câțiva ani, de când îl auzeam pe Bobby Voicu povestind despre aventurile sale fantastice cu offroad și sporturi extreme de prin România și din alte țări. L-am cunoscut apoi mult mai bine în Redescoperă România, proiect în care am avut ocazia nu doar să-i ascult istorisirile live, ci să și fac parte din aventurile pe care le crea la tot pasul. Am fost impresionată de curajul său, de rigurozitatea cu care organiza fiecare mică escapadă inclusă sau nu în program, de grija pentru grup și de talentul său nativ de povestitor. Chiar și când venea vorba de distracție, Doru rămânea tot un profesionist și am avut chiar ocazia să discutăm despre aspecte legate de brand-ul personal în online. Am presupus astfel că trebuie să trateze cu aceeași pasiune și seriozitate și profesia sa de bază și anume cea de marketer online. Cum aveam să aflu prin participarea la curs, așteptările mele (destul de înalte) au fost împlinite și chiar depășite.

De ce organizează Doru Panaitescu acest curs de publicitate online? Motivele sunt multiple și bine întemeiate:

  • fiindcă are o experiență vastă în domeniu
  • fiindcă înțelege și cunoaște piața de publicitate online din România
  • fiindcă are o înclinație către buna cunoaștere și înțelegere a naturii umane, abilitate care ar trebui să nu-i lipsească niciunui bun comunicator
  • pentru că a lucrat pe nenumărate campanii, cu multiple branduri și a acumulat o experiență diversă din punct de vedere al profilului de brand
  • pentru că este un profesionist care înțelege valoarea exemplului practic și folosește această tehnică de predare foarte des.

De ce să participi la cursul de publicitate online?

Începutul ar fi acesta:

Motivele apoi se tot adună: dacă lucrezi în comunicarea online, mai ales în marketing, dacă ai un magazin online sau vrei să-ți deschizi unul, dacă lucrezi într-o agenție și vrei să faci performanță sau doar să-ți faci bine jobul, atunci trebuie să faci acest curs. Rareori folosesc cuvântul ”trebuie” când vine vorba de cursuri sau conferințe, însă sunt convinsă că cele două zile de curs vă vor ajuta enorm să vă structurați informațiile pe care le aveți deja, să acumulați multe altele noi și mai ales să vă consolidați noțiunile practice, cu care colegii de breaslă operează în piață.

Ce am învățat eu la cursul de publicitate online

Dacă ar fi să scriu tot ce am învățat în primele două zile ale acestei săptămâni, mi-ar lua multă vreme și multe articole să expun toate informațiile. Tematica celor două zile de curs este bine structurată pentru a cuprinde atât informații de bază, ce țin de limbajul folosit în breaslă, termeni tehnici și de marketing online, cât și noțiuni complexe, legate de targeting comportamental, targeting predictiv și tehnologii de adserving. Sună complicat și piața de publicitate online este foarte complexă, însă când primești informațiile structurat, toate aspectele se leagă și capătă sens.

Ca să sintetizez modurile în care m-a ajutat pe mine acest curs, vă expun mai jos, cu liniuță de la capăt:

    • pentru nivelul meu mediu de pregătire și cei aproape 5 ani de experiență în comunicarea online, cursul lui Doru a fost exact ce aveam nevoie pentru a putea trece la următorul nivel în ceea ce privește publicitatea online
    • cursul m-a ajutat să înțeleg mai bine cum este structurată piața de publicitate online din România, cum funcționează acest ecosistem și cum poți face parte din el
    • am primit informații atât despre latura tehnică (fără înțelegerea căreia nu putem face propuneri de buget riguroase), cât și despre latura umană a abordării într-o campanie
    • am discutat exemple și cazuri de ”așa da” și ”așa nu”, cu aplicare practică în munca noastră de toate zilele
    • am primit exemple din industriile în care lucrăm și chiar sugestii și idei creative de segmentare a publicului țintă
    • am descoperit mult mai multe oportunități și canale pe care pot să construiesc și să diseminez mesajele campaniilor decât cele pe care le cunoșteam până acum
    • mi-am dat încă o dată seama cât de mult iubesc acest domeniu și cât de multe mai am de învățat (profesionalizare din care probabil nu mă voi opri niciodată)
    • am primit informații esențiale care m-au ajutat să-mi structurez planuri de acțiune pentru campanii viitoare și care m-au inspirat enorm.

În spatele acestor câteva rânduri stă munca lui Doru de a sintetiza experiența sa și exemplele pe care le-a văzut astfel încât nouă să ne fie ușor să asimilăm cât mai multe informații utile și să plecăm de la curs înarmați cu acele insight-uri care să ne ajute să fim mai buni/eficienți/creativi la job.

cursul de publicitate online doru panaitescu

Putem face mult mai mult decât campanii de Google AdWords și Facebook ads. Putem să nu gândim doar pe campanii cu termen de expirare, putem să nu abadonăm site-uri și bloguri și putem genera rezultate pe termen lung. E drept că trebuie multă muncă, multă pasiune și dorința de a face lucruri de calitate și nu doar de dragul de a cheltui bugete. Bunăvoința trebuie să vină atât de la client, cât și de la agenție, dar lucrurile cu adevărat deosebite se construiesc atunci când sunt găsite puncte comune și obiective puternice.

Investiția în cursul de publicitate online își arată roadele din clipa în care ai plecat de la curs și multă vreme după aceea, în opinia mea. Pentru cei care își dedică energia și își concentrează atenția în cele două zile, cursul devine o experiență, iar ideile bune vin apoi de la sine. Și nu e doar părerea mea, ci îmi împărtășește opiniile și un grup mare de oameni care a dobândit această diplomă.

Așadar, dragi cititori, faceți economii sau prezentați în compania în care lucrați această oportunitate. Vă va ajuta enorm să descoperiți potențialul pieței din România și chiar să vă definiți mai bine rolul în cadrul firmei sau agenției în care lucrați.

Dacă vreți să mă întrebați orice despre cursul de publicitate online, aștept comentariile voastre și vă răspund cu drag. Și nu uitați: fiecare zi contează pentru evoluția voastră profesională!

photo credit: Will Lion via photopin cc

One Response

Trackbacks/Pingbacks

  1. Marketeer.ro – digital marketing pioneer » La ceas aniversar – reduceri peste reduceri, ceva dulce si un concurs

Leave a Comment

 

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.