TreeWorks lanseaza fbMonitor, un nou instrument de monitorizare

Când jobul tău presupune să monitorizezi conversații despre branduri în social media, să faci recomandări strategice și să găsești cele mai bune canale pentru mesajele tale, nu ai niciodată suficient de multe instrumente care să te ajute. Și când Facebook schimbă features peste noapte, o bună parte din efortul profesional este investit în a ține pasul cu modificările și în a încerca să obții cât mai mult din ce ți se pune la dispoziție.

De aceea îmi place să testez și să evaluez eficiența instrumentelor automate de monitorizare, care reușesc să îmi ofere informații complexe și utile pentru rapoartele pe care le fac săptămânal și lunar. Așa că m-am bucurat tare mult să am acces la un private beta de testare a noului instrument lansat de TreeWorks: fbMonitor.

fbMonitor – platforma de monitorizare și analiză a paginilor de Facebook

fbMonitor oferă acces la trei tipuri de raportare:
absolută, doar pentru pagina sau paginile de Facebook pe care le administrezi
– prin raportare la competiție – un lucru extrem de util dacă vrei să fii atent nu doar la activitatea ta, ci să umărești și mișcările competiției și poate chiar să înveți de la cei mai buni decât tine (sau să te bucuri de rezultatele tale 🙂 )
– prin raportare la o perioadă anterioară – excelentă pentru a analiza evoluția paginilor tale, pentru a identifica trend-uri sezoniere sau pentru a compara perioade similare din diferiți ani.

Ce opțiuni suplimentare oferă fbMonitor

Pentru o raportare eficientă, fbMonitor îmbină o serie de indicatori cheie esențiali cu funcții avansate, pe care eu nu le-am întâlnit la alte sisteme de monitorizare.

Account timeline – în această secțiune poți urmări activitatea fanilor de pe pagina ta, fanii cei mai activi fiind marcați, lucru care ar trebui să-ți atragă atenția asupra lor și să le răspunzi cu promptitudinea cuvenită.

Fan metrics – aici vei găsi o mulțime de goodies, pe care altfel ar trebui să le măsori manual, ceea ce nu e doar o mare durere de cap, ci și contraproductiv. De aceea m-am bucurat să găsesc indicatori precum:
– Top fans list – lista cu topul celor mai activi fani (pentru care poți selecta și perioada dorită)
– Affinities – cu ce alte tipuri de pagini interacționează fanii paginii tale (extrem de util în segmentarea psihografică și în conturarea unei identități mai clare pentru tipul generic de fan al paginii tale)
– Fasn evolution – evoluția numărului de fani
– Talking about this
– Super fans – evoluția numărului de super fani, acei fani care pot deveni ambasadori de brand dacă sunt sprijiniți cu informații și dacă li se acordă atenție cuvenită
– Active fans – evoluția numărului de fani activi – la fel de utilă pentru a măsura eficiența strategiei de conținut (sau lipsa acesteia).

fb monitor 1

Overview Metrics – e secțiunea în care veți găsi:
– Overview – un tabel extrem de util care conține evoluția celor mai importanți indicatori de performanță pe luni
– Activity – tipuri de postări și intervale orare (din analiza acestor indicatori poți determina eficiența tipului de postare în funcție de perioada zilei)
– Top content – cel mai eficient conținut postat pe pagină (util pentru replicarea acestui tip de conținut și pentru determinarea unui pattern de comportament în rândul fanilor, dacă există unul)
– Total – numărul total de postări pe o perioadă de timp aleasă
– Statuses – postări care au cel puțin un status update în format text, fără alte elemente media incluse
– Links – numărul de link-uri postate pe pagină, fără alte tipuri de media incluse
– Photos – numărul de fotografii postate pe o perioadă de timp determinată
– Videos – numărul de videoclipuri postate pe o perioadă de timp determinată.

fb monitor 2

Content response – este, din perspectiva mea, una dintre cele mai importante categorii de indicatori. În această secțiune a fbMonitor veți găsi:
– Engagement rate – evoluția acestui indicator în funcție de perioada aleasă
– Responsivity – aceasta e rata de feedback dată de fani postărilor (esențială este evoluția acesteia, mai ales când avem ca indicator cheie implicarea fanilor)
– Numărul de click-uri date pe statusuri (aici e recomandat să folosiți un URL shortner)
– Likes – numărul total de like-uri date postărilor de pe pagină
– Comments – numărul total de comentarii la postările de pe pagină
– Shares – numărul total de shares date postărilor de pe pagină.

Dashboard-ul are un design extrem de simpatic și foarte user friendly, toți indicatorii sunt descriși astfel încât să fie cât mai clari și poți exporta fiecare dintre rapoartele din aceste secțiuni într-un fișier excel. Personal, mie acest instrument îmi acoperă toate nevoile de raportare pentru Facebook, inclusiv cele legate de competiție și evoluția lunară.

fb monitor 3

E mult mai ușor să urmărești rezultatele, să obții insight-uri și să extragi observații cheie când ai toate informațiile filtrate într-un singur ecran (și spun asta din experiență).

fbmonitor logoDe asemenea, poți găsi și un top 500 al paginilor de Facebook din România cu cea mai bună performanță, care te poate ajuta să-ți evaluezi eficiența propriilor pagini cu date de benchmarking.

Eu aș recomanda fbMonitor oricui se ocupă de gestionarea profesionistă a paginilor de Facebook, fie departamente interne de comunicare online ale companiilor, fie agențiilor de profil sau care au departamente de online bine stabilite. Comunicatul de presă oficial este accesibil pe site-ul ZeList.

Dacă ești curios să testezi fbMonitor, trimite un email la support [at] zelist.ro pentru a obține un cont de test.

Leave a Comment

 

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.