[Live blogging] How To Web 2012 – prima zi

Sunt foarte entuziasmată de ce voi învăța anul acesta la How To Web, fiindcă știu sigur că voi pleca de aici cu cel puțin 3 idei care să mă ajute să mă dezvolt mai departe. Mă bucur să fac parte din acest eveniment, așa că vă invit să vă conectați la conferință prin live blogging-ul de aici, prin pagina de Facebook How To Web sau prin contul de Twitter.

De asemenea, echipa mReady a creat și o aplicație excelentă pentru evenimentul de anul acesta, pe care vă invit să o folosiți (hint: arată incredibil și se miscă excelent!). Să începem!

Primul speaker este Phil Libin, CEO Evernote:
– în ziua de astăzi este mult mai dificil să îți petreci viața făcând lucruri mediocre, dar, pe de altă parte, este foarte simplu să devii excepțional
– lumea a devenit o meritocrație a oamenilor orientați către tehnologie (”geek meritocracy”)
– resursele pe care trebuie sa le investeși acum în distribuția și promovarea unui produs îți permit să te ocupi mai mult de dezvoltarea produsului
– șansele de succes ale unei companii de tehnologie sunt cele mai mari acum , datorită ecosistemului și mentalității bazate pe meritocrație
– nu ar trebui să creezi o companie pentru a-ți maximiza profiturile și nici pentru putere sau pentru a fi într-o poziție de autoritate (pentru că, într-un start-up, ești subordonat utilizatorilor, angajaților, presei etc.) și în niciun caz pentru a avea timp liber (pentru că vei munci 20 de ore pe zi, dar vei avea flexibilitatea să alegi care 20 de ore)
– pentru a crea o companie de succes, nu trebuie fii primul într-un domeniu, ci să fii cel mai bun.
– ideea stă în centrul unei bune companii; poți începe cu ceva simplu, precum a îmbunătăți un proces care acum nu funcționează și prin acest lucru puteți schimba și face viețile utilizatorilor puțin mai bune (și sunt multe lucruri care pot fi îmbunătățite).
– nu mai ai nevoie nici măcar de milioane de dolari finanțare pentru a realiza un produs bun (fiindcă investițiile în logistică și distribuție nu mai sunt atât de consistente ca acum câțiva ani); nici măcar nu mai trebuie să te afli în Silicon Valley pentru a reuși.
– concentrează-te pe a face un produs foarte bun – aceasta este cea mai bună șansă pentru a-ți transforma ideile în realitate
– un start-up ar trebui să inoveze doar în materie de produs sau idee, nu și în cultura corporativă
– să te gândești mereu la competiție nu este productiv, fiindcă nu poți anticipa totul; singurul mod în care competiția te poate depăși este cu un produs mai bun și singura apărare este să construiești tu însuți un produs tot mai bun.

Radu Georgescu, CEO GECAD
– explorează avantajul de a avea acces la piețe globale
– nu vinde afacerea pe care o construiești mai devreme decât trebuie
– nu face lucrurile pe calea cea mai ușoară și în timpul cel mai scurt, ci analizează mediul în care operezi și în care vrei sa operezi.
– identifică ce este important pentru compania ta și concentrează-te asupra acelui element, fiindcă e foarte simplu să te lași ”furat de peisaj”
– gândește, alege, planifică și execută – produsul și strategia de business sunt mai importante decât tehnologia

Struan Robertson, Product Director, Natural Motion (UK)
– calitatea face diferența în piață: calitatea aparenței, calitatea design-ului și a funcționalității.

”The way we approach design is by trying to achieve the most with the very least.”

– Jonathan Ive

– munca Natural Motion aduce rezultate uimitoare: jocul lor My horse are peste 500000 de utilizatori zilnici și îmi aduce aminte de tamagotchi pe care le aveam când eram mici. Acum avem smartphones, așa că jocurile s-au mutat într-un mediu care permite mult mai multe dezvoltări.
– calitatea, mai ales în mobile gaming, îți asigură vizibilitate (visual virality), o primă impresie foarte bună, user experience de calitate (frictionless play) și pentru o judecată de valoare pozitivă din partea utilizatorilor.

Acum ne pregătim de primele prezentări din cadrul Startup Challenge:
ACHOO din Estonia – network used for showcasing achievements
Good Momming din România – personalized baby feeding and growth recommendations
Incrediblue din Grecia – Connecting boat owners & crew with vacation-goers globally.
Media Tool Kit din Croația – find breaking news, interesting stories and most shared articles across the web.

David Bizer, Talent Geek, HackFWD
– definirea unei culturi a companiei va modela felul în care angajații crează excelență la locul de muncă
– transparența și oferirea posibilității de a participa la cultura companiei sunt două elemente esențiale în cultura unei companii sau unui start-up
– nu faceți angajări prea repede, fiindcă poți distrage atenția de la focusul companiei; angajează pentru pasul următor pe care îl va face compania ta
– oamenii își doresc o oportunitate să gândească pentru ei înșiși, să își exprime ideile și să-și manifeste creativitatea
– oamenii care nu sunt pasionați de companiile și domeniile pentru care și în care lucrează nu se potrivesc mediului și nu vor duce la crearea de produse și servicii excelente
– trebuie să vorbești direct cu cei care îți sunt consumatori și să observi direct modul în care îți folosesc produsul; doar să îi asculți și să le răspunzi în social media nu este suficient
– educă-ți angajații să digere bine riscul și să-și asume riscuri controlate
– încluiește conceptul de eșec cu cel de iterație; nimeni nu vrea să dea greș, dar cu toții vrem să experimentăm până obținem rezultatele concrete.

Shmuel Chafets, Managing Director, Giza Polish Ventures
-21% din PIB-ul Statelor Unite vine din fonduri de investiții
– 11% dintre angajările din Statele Unite provin din investiții făcute de VCs
– factorii de succes pe care un fond de investiții îi caută la un start-up : o piață mare, un antreprenor foarte pasionat, o echipă foarte bună, un punct forte (tehnologie, produs sau marketing), acces la finanțare, dorința de implicare pe termen lung
– Shmuel Chafests gestionează multe milioane de dolari și investește în start-up-uri în Israel și acum și în Europa de Est (începând cu Polonia), iar prezentarea sa a fost presărată cu glume și tips & tricks foarte utile – excelentă!
– prima provocare în Europa de este cea legată de cultură și de faptul că nu avem un ecosistem.

Andreas Klinger, Co-founder, LOOKK
– întreabă-ți potențialii consumatori (în mod obiectiv) ce au dori de la produsul pe care tu îl construiești
– cel mai dificil într-un start-up este să îți dai seama care este problema pe care vrei să o rezolvi și care este produsul tău
– să construiești o companie care funcționează presupune la fel de mult efort ca a construi una care excelează
– putem fi ocupați în fiecare zi încercând să creștem o companie, deși produsul pe care îl vindem nu este bun
– concentrează-te să înveți lucrurile importante cât încă nu te costă nimic (să greșești)
– validarea unui business nu vine din investiția primită, ci din a căpăta ”traction”.

Digitizing the world panel
Patrick de Laive – Co-founder, The Next Web (Moderator)

Daniela Neumann – Senior Product Manager, Rocket Internet GmbH
Andreas Klinger – co-Founder, LOOKK
Ovidiu Paraschivescu – Team Leader, Data Marketing-Apps and Content, Vodafone Romania

Sunt extrem de încântată să îl avem pe Patrick De Laive de la The Next Web la How To Web! Acum să vedem care sunt key insights din panel:
– informația este acum organizată în straturi și comunicarea dintre oameni este influențată de acest lucru (spre exemplu, lui Patrick de Laive nu îi place să fie sunat – un lucru pe care nici eu nu îl agreez prea mult).
– De Laive: copiii înțeleg noțiunea de trafic de date chiar mai bine decât noțiunea de timp și aceasta este responsabilitatea operatorilor de telefonie mobilă fiindcă nu arată cât se consumă dint traficul de date plătit.
– este interesant de urmărit modul în care companiile de telecom și tehnologie vor modela zona de plăți prin terminale mobile (care pot influența și domeniul bancar)
– modul în care se conturează identitatea noastră online va fi un concept care va deveni descentralizat, dar este interesant de privit cum acest concept va fi modificat de către marii operatori de date.
Bogdan Iordache, omul cu ideile care a făcut acest eveniment să se întâmple, este încântat de ”the Internet of things”
– prelucrarea și vizualizarea fluxului de date creat online este un alt trend puternic și important pentru industria noastră.

Stephanie Kaiser, Product Lead, Wooga
– când primești responsabilități, bucură-te de ele și explorează-le cât de eficient poți
– testarea unei idei sau a unui produs prin a-i lăsa să folosească prototipul live (nu teste făcute online)
– Wooga face teste de 2 ori pe lună, cu oameni care vin la ei în birou
– nu urmări HIPPO (Highest Paid Person’s Opinions)
– testează totul (A/B testing)
– detaliile fac diferența fiindcă impactul emoțional este cel care îți poate propulsa produsul
– toate jocurile pe care le face Wooga acum sunt construite mai întâi pentru mobile și apoi pentru Facebook.

David Noel, Community Manager, SoundCloud
– oferă-le oamenilor capacitatea de se organiza singuri și de a se inspira unuii pe alții
– susține crearea de comunități locale
– arată-i comunității că în spatele unui proiect, unui site sau unei aplicații se află oameni reali, cărora le pasă de produs/serviciu
– comunitățile trebuie să crească organic, fiindcă nu există principii clare și exact pe care să le poți folosi pentru a crește comunitățile
– trebuie să identifici și să organizezi trendurile pe care comunitatea le crează
– comunitatea crează un set de politici de interacțiune și un ton al conversației care se păstrează în timpul creșterii
– găsește indicatorul de performantă specific activității de community management care influențează evoluția companiei (SoundCloud foloseșe Net Promoter Score)
– identifică micro-comunitățile din cadrul acelei mari audiențe pe care o ai pentru brandul tău
– ajută oamenii să vorbească despre cum se simt atunci când folosesc produsul tău (evangelists).

Tine Thygesen, Co-founder & CEO, Everplaces (Denmark)
– utilizatorii se așteaptă ca un start-up nou, început acum, să aibă toate funcționalitățile pe care le are o companie matură, care a investit timp și resurse enorme în a le cosntrui
– să încerci să împaci pe toată lumea nu este posibil, așa că trebuie să te concentrezi asupra unui segment clar de public și să ”le intri pe sub piele”
– Everplace a descoperit că oamenilor le plac locurile încă nedescoperite, iar acesta a fost declicul care i-a făcut pe utilizatori să înceapă să interacționeze cu produsul
– încreacă să identifici motivațiile emoționale ale utilizatorilor reali ai produselor (care nu sunt neapărat și cei care le cumpără)
– find ambassadors in key countries
– have an international team and establish international relations
– găsește rețele sociale locale pe care să le folosești, fiindcă în social media cu audiență mare și competiția este mare.

Despre eveniment au mai scris și Chinezu , Adspedia și Ștefan Murgeanu.

Mulțumesc că ați avut răbdare să citiți până aici și ne regăsim mâine, pentru o nouă zi plină de insight-uri!

2 Responses

Trackbacks/Pingbacks

  1. [Live blogging] How To Web – a doua zi | Andra Zaharia
  2. Sunday’s Media Recap | hoinaru.ro - Un blog intr-un pahar cu apa

Leave a Comment

 

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.